Beauty Blogging-ul – Dulcea Povara

despre beauty blogging

Ce-o fi si cu beauty blogger-itele astea? Stau toata ziua si isi fac poze, testeaza zeci de produse pe care le primesc gratis fara sa faca nimic si se lauda mereu cu ce ruj sau crema noua mai au in portfard. N-or avea si ele o viata? Sa treaca la munca, ce tot stau atata degeaba?

Ei, de-ar fi fost toate asa roz, parfumate si pudrate, renuntam la facultate, master si alte scoli inalte si ma faceam direct beauty blogger. Pe principiul “dolce far niente”. Este doar o singura problema. Nimic din ce am scris mai sus nu este adevarat. Pentru ca beauty blogger-itele au si ele o viata in afara blogului lor, muncesc sau merg la scoala si unele dintre ele au si familie. Socant, stiu! Nici cele care au facut din beauty blogging un job nu stau degeaba si se ocupa doar cu postatul pozelor pe Instagram. Au ajuns acolo unde sunt acum prin munca continua.

Beauty blogging-ul poate parea super glam si cool din afara, dar putina lume stie ca aceasta pasiune mananca timp, bani si energie. Rezultatele, atunci cand apar, pot fi pe masura implicarii. Insa, si in acest domeniu, ca in toate celelalte, nimic nu apare din senin, fara multa munca.

Eu sunt de-abia intrata in aceasta lume a frumosului. Am deschis prima oara blogul in toamna lui 2014, insa am renuntat dupa primele 5-6 articole. Nici acum nu am gasit un motiv plauzibil pentru asta, insa hai sa-i spunem ca poate n-a fost atunci momentul. La inceputul anului acesta, m-a lovit din nou cheful de scris despre cosmetice si tot ce inseamna beauty, asa ca am redeschis Beauty Control si ma aflu in a sasea luna de blogging. Hurray!

Fiind o novice in acest domeniu, este de inteles ca sunt mereu in cautare de colaborari/oportunitati de crestere a blogului. Si pentru ca Ana-Maria Tatucu de la Beauty Barometer are mereu grija de beauty blogger-itele aflate la inceput de drum, iata ca a venit cu o noua provocare: scrierea unui articol despre avantajele si dezavantajele beauty blogging-ului.

Asadar, dupa aceasta introducere scurta si la obiect (not!), va invit sa aflati care sunt aceste avantaje si dezavantaje din perspectiva unei fete simple a carei pasiune este, intamplator, beauty blogging-ul.

Avantajele Beauty Blogging-ului (sau ce e asa de “dulce” la aceasta activitate)

  • Testezi, testezi si iar testezi pentru ca ai foarte multe produse – Numai cine este pasionat de cosmetice si makeup poate sa inteleaga cat de fain este sa ai dulapurile pline de produse pe care le poti mirosi, folosi si mirosi din nou. Le poti incerca pe toate (pe rand, de preferat), te poti rasfata si poti sa vezi care ti se potrivesc si care nu, care fac intr-adevar ceea ce zic si pe care le poti recomanda. Ca sa nu mai spun ca ai mai mereu material pentru articolele de pe blog. Daca iti lipseste inspiratia, deschizi dulapul si mintea ti se lumineaza imediat.
  • Iti cumperi mereu produse noi – Bineinteles, nu trebuie sa fii beauty blogger ca sa iti cumperi mereu ceva nou, dar, daca esti, macar ai o scuza pentru faptul ca ai cheltuit banii de intretinere in DM, Sephora sau mai stiu eu in ce magazin de cosmetice. Ideea este ca trebuie sa fii mereu in trend cu ce se intampla in aceasta lume si daca tu o sa scrii peste un an despre o crema care a aparut luna asta, nu o sa dea deloc bine pentru cititorii tai. Deci, trebuie sa tii cont de noutati, sa faci o triere si sa iti iei ceea ce se pliaza pe nevoile tale si ale blogului tau. Astfel, poti sa testezi acel produs si sa scrii despre el la timp pentru a putea deveni un influencer in comunitatea ta. In plus, cand reusesti sa iti iei ultimele noutati de pe piata, bucuria este inzecita si poti da si o petrecere de bun-venit pentru ultimul produs Benefit intrat in colectia ta (ok, exagerez, dar intelegeti voi cam care e ideea).
  • Primesti produse spre testare – Acesta este privit ca unul dintre marile beneficii ale beauty blogger-itelor. Este intr-adevar un avantaj insemnat. Daca reusesti sa patrunzi acolo in sfera influencer-ilor de care vorbeam mai sus, atunci vei fi contactata de diverse firme care vor dori sa colaboreze cu tine. Daca esti la inceput, le vei contacta tu pe ele si 3 sferturi din ele nu iti vor raspunde sau iti vor da un raspuns negativ. Dar nu-i bai! Ai timp sa cresti si sa le arati tu lor! Partea cu primitul produselor spre testare este avantajoasa pentru ca, de cele mai multe ori, primesti cele mai noi produse lansate sau cosmetice care nici n-au aparut inca in magazine. Astfel, vei fi printre primele persoane care scriu despre ele si asta iti va aduce recunostinta din partea cititorilor tai.
  • Comentariile pozitive pe care le primesti – Si pentru ca tot am vorbit de recunostinta cititorilor tai, trebuie sa spun ca nimic nu este mai important pentru o beauty blogger-ita decat sa vada ca munca ei este apreciata. Comentariile pozitive, like-urile, share-urile, etc. fac cat zeci de produse primite spre testare, bani din afiliere sau mai stiu eu ce pentru ca sunt sincere si sunt o incununare a muncii tale. Iti demonstreaza faptul ca nu muncesti si nu scrii degeaba, ca cineva de la celalalt capat al unei conexiuni invizibile te citeste si te apreciaza pentru ceea ce faci. Iti da senzatia ca nu esti singura si ca, poate, ai reusit chiar sa ajuti unele persoane prin articolele tale.
  • Te ajuta sa te dezvolti ca persoana – Pe langa faptul ca ai un hobby (lucru care contribuie mult la sanatatea ta mintala, indiferent de pasiune), ai si ocazia de a invata mai multe despre tine. Ajungi sa iti cunosti corpul foarte bine, cu defectele si calitatile lui. Ajungi sa ii cunosti toate “meandrele” si sa te accepti si sa te iubesti asa cum esti. Intr-un final, asta contribuie la stima de sine si te ajuta sa ai mai multa incredere in tine si in relatiile cu ceilalti. Iti va da un plus de energie si va actiona ca un mic imbold asupra optimismului.

avantaje beauty blogging

Dezavantajele Beauty Blogging-ului (sau povara din spatele “reflectoarelor”)

Trei dintre avantajele de mai sus le consider si dezavantaje, asta ca sa nu va speriati ca vedeti aceleasi titluri.

  • Testezi, testezi si iar testezi – Este minunat sa testezi atat de multe produse si sa te rasfeti cu ultimele noutati aparute pe piata, dar daca stai sa o privesti dintr-o alta perspectiva, beauty blogger-itele sunt un fel de cobai. Sigur, totul se intampla cu consimtamantul lor, dar asta nu inseamna ca unele dintre produsele testate nu pot provoca iritatii sau nu le pot da peste cap rutina obisnuita de ingrijire. Been there, done that! Nu este ceva obisnuit, dar se poate intampla ca un produs sa nu-ti priasca si atunci sa blestemi ziua in care ti l-ai luat. Mai ales daca iritatia pe care ai capatat-o nu trece cu una, cu doua.
  • Iti cumperi mereu produse noi – Acesta este un mare dezavantaj atunci cand vine vorba de bani. Am glumit si nu prea cu bugetul de intretinere dat pe cosmetice, deoarece tentatiile sunt foarte mari si daca vrei sa tii pasul cu tendintele, trebuie sa investesti multisor. Aceasta este o problema atunci cand nu ai un venit foarte mare, dar vrei totusi sa patrunzi si sa te mentii in aceasta lume. Aviz pentru subsemnata!
  • Primesti produse spre testare – Ce poate fi rau in asta, nu? Ei bine, de primit, le primesti, dar asta nu inseamna ca sunt gratuite. Nu le platesti in bani, dar le platesti in ore petrecute pentru a le face poze, pentru a le testa si pentru a scrie despre ele. Pentru ca atunci cand o companie iti trimite un produs, nu se asteapta la un simplu “multumesc”. Ti-l trimite cu un scop, si anume acela de a-l promova cititorilor tai. Nu spune nimeni ca trebuie sa scrii numai de bine despre toate produsele pe care le primesti, dar TREBUIE sa scrii sau macar sa le mentionezi intr-o postare. Deci, pana la urma, nimic nu este gratis, asa cum cred multi.
  • Comentariile negative pe care le primesti – Asa cum ai comentarii pozitive care te inalta pe un norisor pufos, ai si partea negativa a comentariilor care te poate aduce repejor cu picioarele pe pamant. Sunt unele comentarii negative care sunt constructive si care nu trebuie ignorate cu totul. Poate, poate, au o urma de dreptate cand spun ca ar trebui sa pui poze mai bune sau sa abordezi altfel articolele. Sunt si acele comentarii care sunt pur si simplu rautacioase si care iti pot afecta increderea in tine. Acelea sunt comentariile carora trebuie sa le raspunzi cu diplomatie si apoi sa le uiti, pentru ca nu merita sa fii tinuta in loc de astfel de oameni.
  • Timpul investit – Am vrut sa folosesc adjectivul “pierdut” alaturi de “timp”, dar, pentru mine, este o investitie, nu o pierdere. Multa lume crede ca un articol se scrie de la sine, ca nu e asa de greu sa scrii si ca oricine poate face asta. Lucrez in domeniul copywriting-ului si m-am lovit de foarte multe ori de aceasta mentalitate total eronata. Daca oricine ar putea sa scrie, atunci am fi toti Hemingway si Dostoyevsky. Revenind la subiectul nostru. Scrierea unui articol poate sa iti ia cateva ore bune, incluzand partea de research, de scriere efectiva si de editare. Ca sa nu mai spun ca mai trebuie sa faci si poze produselor si se mai duce si acolo ceva timp. In plus, trebuie sa fii la curent cu tot ce se intampla in acest domeniu, si se mai duc cateva ore cu cititul blogurilor si revistelor si vizionatul filmuletelor pe YouTube. Pentru cineva care are si un job pe langa aceasta pasiune, sacrificarea acelor cateva ore poate deveni problematica, dar pana la urma faci asta pentru tine si pentru hobby-ul tau. Contrar aparentelor, beauty blogger-itele nu stau degeaba toata ziua. Continutul relevant si de calitate cere munca, daruire si pasiune.

A iesit un articol mai lung decat ma asteptam si daca ati ajuns la finalul celor 1600 de cuvinte, va felicit pentru rabdarea avuta si va multumesc. Pana data viitoare, aveti grija de voi si de frumusetea voastra! 🙂

Beauty tips aici:

Garantat, fara spam.

This entry was posted in Beauty.

4 comments

  1. Ana Maria Tatucu says:

    Multumesc pentru ca ai scris acest articol :). Mie mi-a placut foarte mult cum ai ordonat ideile si cum arata textul, se vede ca lucrezi in copywriting. Legat de produsele primite, ele reprezinta o campanie de PR si nu esti obligata sa scrii despre tot ce primesti. Una e sa multumesti, dar nu trebuie sa pui totul pe blog. E chiar mai bine sa selectezi si sa scrii doar despre ce crezi ca merita efortul, mai ales ca nu ai asa de mult timp sa scrii. Bafta!

    • AndreeaM says:

      Multumesc si eu mult pentru feedback si pentru sfaturi/clarificari! 🙂 Sunt mereu binevenite. Sper sa ajung in acel punct in care sa fiu implicata in campanii de PR si sa-mi pot selecta produsele despre care sa scriu. Deocamdata, eu si blogul ne miscam cu pasi mici, dar siguri, ca fara munca, pasiune si perseverenta nu se intampla nimic. Multumesc si pentru oportunitatea de a participa la acest concurs! O zi frumoasa sa ai! 🙂

    • AndreeaM says:

      Asa este! Doar cei din industrie stiu cu adevarat cat efort implica cresterea si sustinerea unui blog. Te pup! 🙂

Leave a Reply